poniedziałek, 13 listopada 2017

Art is everywhere!



Cel:
·         zapoznanie uczniów oraz utrwalenie słownictwa z zakresu malarstwa i sztuki;
·         ćwiczenie umiejętności opisywania ilustracji, jako elementu egzaminu ustnego z języka angielskiego;
·         przybliżenie uczniom postaci słynnych malarzy oraz słynnych malowideł.
Pomoce naukowe:
·         karty pracy;
·         kredki;
·         kartony;
·         rzutnik multimedialny i komputer.

Grupa: A2-B1
Wiek uczniów: 15+
Wykorzystane metody pracy:
·         Praca indywidualna
·         Praca w parach

Przebieg lekcji:

1.       WSTĘP – rozgrzewka. (3 min.)
Uczniowie pracują parami. Otrzymują kartę pracy w formie mapy myśli. Ich zadaniem jest dopisanie do hasła ART. Jak najwięcej słów, które odnoszą się do wskazanego zagadnienia.
Po upływie ustalonego czasu podają możliwe skojarzenia.

2.        
MALARZE i ICH DZIEŁA. (ok. 2 min.)
Uczniowie pracują parami. Każda grupa otrzymuje zestaw reprodukcji znanych obrazów, tytuły oraz nazwiska ich twórców. Uczniowie łączą ze sobą elementy.
Mona Lisa – Leonardo da Vinci
The Scream – Edward Munch
Sunflowers – Vincent van Gogh
Guernica – Pablo Picasso
Poppies in the Field – Claude Monet


3.       DEFINICJE (ok 5 min.)
A/ Uczniowie otrzymują krótkie opisy poszczególnych typów obrazów lub gatunków malarskich. Uzupełniają je nazwami obrazów, poznanymi w pierwszym ćwiczeniu. W tym zadaniu poznają kluczowe słowa: still life, portrait, landscape, Impressionists, abstract, monochrome, cubist, display. (KARTA PRACY 1)

B/ uczniowie otrzymują znaczenia wyszczególnionych w definicjach słów. Ich zadaniem jest połączyć słowo z jego znaczeniem w języku angielskim. (KARTA PRACY 2)

4.       A MYSTERY PAINTING (ok. 10 min.)
A/ Uczniowie otrzymują narysowaną przez nauczyciela kartę, na której znajdują się kluczowe słowa związane z malarstwem: easel, liquids, canvas, brush, palette, itp . Na podstawie tego słowniczka identyfikują poszczególne elementy obrazu wskazanego przez nauczyciela: background, foreground, frame, itp.

B/ Uczniowie otrzymują krótki opis jednego z obrazów z ćw 1. Tekst jest niekompletny i należy uzupełnić w nim brakujące wyrazy. Po zrealizowaniu zadania, nauczyciel czyta pełną wersję opisu, uczniowie sprawdzają swoje odpowiedzi i decydują, który obraz został opisany.

5.       EXAM TASK (ok. 15-20 min.)
Uczniowie dzielą się na pary. Siadają naprzeciwko siebie przy ławkach. Należy zadbać o to by nie widzieli siebie nawzajem. Każdy z nich otrzymuje karton oraz kredki.

Nauczyciel wyświetla na rzutniku wybrany obraz (inny niż w ćw. 1!!). W każdej parze tylko jeden uczeń widzi to co jest wyświetlane i otrzymuje 5 minut, żeby jak najdokładniej opisać obraz partnerowi / partnerce. Druga osoba rysuje obraz zgodnie z usłyszanym opisem.
Po upływie czasu uczniowie prezentują sobie swoje rysunki i porównują z oryginałem.


 

Nauczyciel wyświetla kolejny obraz, a uczniowie zamieniają się miejscami i powtarzają zadanie.

6.       PODSUMOWANIE (ok 3 min.)
Uczniowie oceniają swoje prace oraz to, jak wykonali zadanie, co sprawiło im trudność, co okazało się łatwe.

Autorka: J. Magnus-Żelazko, nauczycielka j. angielskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz