Cel:
·
zapoznanie uczniów oraz utrwalenie słownictwa z
zakresu malarstwa i sztuki;
·
ćwiczenie umiejętności opisywania ilustracji,
jako elementu egzaminu ustnego z języka angielskiego;
·
przybliżenie uczniom postaci słynnych malarzy
oraz słynnych malowideł.
Pomoce naukowe:
·
karty pracy;
·
kredki;
·
kartony;
·
rzutnik multimedialny i komputer.
Grupa: A2-B1
Wiek uczniów:
15+
Wykorzystane
metody pracy:
·
Praca indywidualna
·
Praca w parach
Przebieg lekcji:
1.
WSTĘP – rozgrzewka. (3 min.)
Uczniowie pracują parami. Otrzymują kartę
pracy w formie mapy myśli. Ich zadaniem jest dopisanie do hasła ART. Jak
najwięcej słów, które odnoszą się do wskazanego zagadnienia.
Po upływie ustalonego czasu podają możliwe
skojarzenia.
2.
MALARZE i ICH DZIEŁA. (ok. 2 min.)
Uczniowie pracują parami. Każda grupa
otrzymuje zestaw reprodukcji znanych obrazów, tytuły oraz nazwiska ich twórców.
Uczniowie łączą ze sobą elementy.
Mona Lisa – Leonardo da Vinci
The Scream – Edward Munch
Sunflowers – Vincent van Gogh
Guernica – Pablo Picasso
Poppies in the Field – Claude Monet
3.
DEFINICJE (ok 5 min.)
A/ Uczniowie otrzymują krótkie opisy poszczególnych
typów obrazów lub gatunków malarskich. Uzupełniają je nazwami obrazów,
poznanymi w pierwszym ćwiczeniu. W tym zadaniu poznają kluczowe słowa: still life, portrait, landscape,
Impressionists, abstract, monochrome, cubist, display. (KARTA PRACY 1)
B/ uczniowie otrzymują znaczenia
wyszczególnionych w definicjach słów. Ich zadaniem jest połączyć słowo z jego znaczeniem
w języku angielskim. (KARTA PRACY 2)
4.
A MYSTERY PAINTING (ok. 10 min.)
A/ Uczniowie otrzymują narysowaną przez
nauczyciela kartę, na której znajdują się kluczowe słowa związane z malarstwem:
easel, liquids, canvas, brush, palette, itp . Na podstawie tego słowniczka
identyfikują poszczególne elementy obrazu wskazanego przez nauczyciela: background, foreground, frame, itp.
B/ Uczniowie otrzymują krótki opis jednego
z obrazów z ćw 1. Tekst jest niekompletny i należy uzupełnić w nim brakujące
wyrazy. Po zrealizowaniu zadania, nauczyciel czyta pełną wersję opisu,
uczniowie sprawdzają swoje odpowiedzi i decydują, który obraz został opisany.
5.
EXAM TASK (ok. 15-20 min.)
Uczniowie dzielą się na pary. Siadają
naprzeciwko siebie przy ławkach. Należy zadbać o to by nie widzieli siebie
nawzajem. Każdy z nich otrzymuje karton oraz kredki.
Nauczyciel wyświetla na rzutniku wybrany
obraz (inny niż w ćw. 1!!). W każdej parze tylko jeden uczeń widzi to co jest
wyświetlane i otrzymuje 5 minut, żeby jak najdokładniej opisać obraz partnerowi
/ partnerce. Druga osoba rysuje obraz zgodnie z usłyszanym opisem.
Po upływie czasu uczniowie prezentują sobie
swoje rysunki i porównują z oryginałem.
Nauczyciel wyświetla kolejny obraz, a
uczniowie zamieniają się miejscami i powtarzają zadanie.
6.
PODSUMOWANIE (ok 3 min.)
Uczniowie oceniają swoje prace oraz to, jak
wykonali zadanie, co sprawiło im trudność, co okazało się łatwe.
Autorka: J. Magnus-Żelazko, nauczycielka j. angielskiego
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz