czwartek, 6 kwietnia 2017

Grywalizacja i planszówki

Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że nie ma to jak planszówki na koniec półrocza! To idealna forma powtórzenia z dwóch powodów. Po pierwsze, przy tworzeniu uczniowie powtarzają materiał z całego semestru, po drugie przy graniu... też powtarzają i utrwalają! Dlatego trzeba zadbać, by gry były porządnie wykonane i dobrze skonstruowane.

Do wykonania planszówek potrzebne będą:
- laminarka i folie laminacyjne A4
- szeroka taśma klejąca transparentna
- kolorowe arkusze A4
- papier kolorowy pocięty np. w kółka, które będą polami
- pionki do gry lub modelina
- kostki do gry
- wszelkie inne atrybuty wynikające z fabuły

Wiek:
10+

Liczba uczestników:
grupy 4-5 osób

ZADANIE 1
Czas: 20 minut
Uczniów dzielimy na grupy po 4-5 osób. Każda z grup wymyśla fabułę swojej gry, np. zamczysko, kosmos, leśna kraina. Na kartce papieru rozrysowują planszę i wymyślają fabułę przygodową, związaną z tematyką. Dodatkowo poświęcają połowę pól na pytania z przedmiotu, tu język angielski. Pytania muszą być przekrojowe i dotykać tematów z całego semestru. Dodatkowo część pól jest funkcyjna, czyli: ponowny rzut kostką, strata kolejki, wracasz na start, etc.





 ZADANIE 2
Czas: 40 minut
Uczniowie przenoszą projekt na duże kartki, rozłożone na dużej płaszczyźnie, ale jeszcze nie laminują ani nie sklejają. Gry już cała gra jest ułożona i rozpisana, przyklejają pola, ozdabiają arkusze. Po zakończeniu tego etapu każdy arkusz się laminuje, a zalaminowane karty skleja w całość taśmą po obu stronach. Jeśli uczniowie mają takie życzenie, mogą przygotować też specjalne pionki z modeliny.















ZADANIE 3
Czas: bez ograniczeń

Uczniowie grają wymieniając się planszami między grupami.







Autorka: Julia Budzowska, nauczycielka j. angielskiego

Nasze gry przygotowano na Dzień Projektu, który odbył się 30 marca 2017r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz