środa, 12 kwietnia 2017
Łamigłówki- zajęcia dodatkowe z matematyki
Zadanie 1
Omówiłem na początku TANGRAM- starochińską układankę z 7 elementów.
Każdy sam wykonał swój TANGRAM- z kolorowej tekturki wyciął kwadrat, który później odpowiednio rozciął na 7 części według wzoru z tablicy.
Po rozcięciu kwadratu zadanie początkowe polegało na ułożeniu ponownie kwadratu z „rozsypanych” części TANGRAMU.
Zadanie 2
Każdy uczeń starał się ułożyć jak najwięcej figur korzystając z tablicy wzorców. Wygrał uczeń, który ułożył najwięcej przykładów zgodnych z wzorcem.
Zadanie 3
Poziom wyższy poprzedniej gry TANGRAM to PUZZLE T -wykorzystanie 4 klocków drewnianych i ułożenie poszczególnych figur z wzorca figur. Poziom wyższy bo gra trudniejsza- wymaga większej koncentracji i myślenia niż przy TANGRAMIE. ( PUZZLE T pojawiło się w Nowym Jorku w 1903r.)
Zadanie 4
Ułożenie układanki przesuwając pojedynczy klocek zgodnie z kierunkiem układu współrzędnych XOY. Pozostali uczniowie w tym samym czasie układali układanki z KANGURA MATEMATYCZNEGO PUZZLE 2D i PUZZLE 3D.
Autor: Jacek Łaciński, nauczyciel matematyki
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz