środa, 12 kwietnia 2017

Łamigłówki- zajęcia dodatkowe z matematyki



Zadanie 1
Omówiłem na początku  TANGRAM- starochińską  układankę z 7 elementów.
Każdy sam wykonał swój TANGRAM-  z kolorowej tekturki  wyciął kwadrat, który później odpowiednio rozciął na 7 części według   wzoru z tablicy.
Po rozcięciu kwadratu  zadanie początkowe polegało na ułożeniu ponownie kwadratu z  „rozsypanych”  części  TANGRAMU.
  Zadanie 2

 Każdy uczeń starał się ułożyć jak najwięcej figur korzystając z tablicy wzorców. Wygrał uczeń, który ułożył najwięcej przykładów zgodnych z wzorcem.
  Zadanie 3

 Poziom wyższy poprzedniej gry  TANGRAM  to  PUZZLE  T  -wykorzystanie 4 klocków drewnianych i ułożenie poszczególnych figur z wzorca figur. Poziom wyższy bo gra trudniejsza- wymaga większej koncentracji i myślenia niż przy TANGRAMIE. ( PUZZLE  T  pojawiło się w Nowym Jorku w 1903r.)




Zadanie 4
Ułożenie układanki przesuwając pojedynczy klocek zgodnie z kierunkiem układu współrzędnych XOY. Pozostali uczniowie w tym samym czasie układali układanki z KANGURA MATEMATYCZNEGO  PUZZLE 2D  i PUZZLE 3D.  



Autor: Jacek Łaciński, nauczyciel matematyki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz