Grę przygotowałam dla moich gimnazjalistów, ponieważ
uznałam, że i ja i oni mamy dość wiecznie powielanych ‘worksheetów’ z różnych
wydawnictw. Lekcję oparłam na rywalizacji, ale również możliwości pracy w
grupie.
Treści można zmieniać dowolnie, tak aby dopasować je do
poziomu uczniów, z którymi zabawę chcecie przeprowadzić.
OPIS ZABAWY:
1.
Uczniów dzielimy na mniejsze grupy (proponuję
maksymalnie 4 osoby w drużynie, żeby opanować chaos J )
2.
Każda grupa otrzymuje kartę punktacji. Nie jest
to typowa karta, ponieważ wykorzystałam tutaj obrazek do kolorowania, na którym
ukryte są pisanki.
3.
Do karty punktów przygotowałam krótkie opisy
położenia danego jajka. Dlaczego? O tym za chwilę.
4.
Zwycięża ta drużyna, która uzyska najwięcej
punktów, czyli na swoim obrazku będzie miała najwięcej pokolorowanych pisanek.
MATERIAŁY:
Karty pracy (w załączeniu), kredki, kolorowy papier
ETAPY ZABAWY:
1.
ZADANIE 1
– Easter
Crossword 1
Drużyny otrzymują kopię krzyżówki
wielkanocnej. Są tam oczywiście hasła DOWN i ACROSS. W tej części rozgrywki
uczniowie uzupełniają jedynie hasła ACROSS. Oczywiście możecie przygotować dwie
krzyżówki i w kolejnym etapie przedstawić inną.
Zadanie zwycięża drużyna, która jako
pierwsza uzupełni krzyżówkę poprawnie.
2. ZADANIE 2 – Easter
Quiz 1
Tu wykorzystałam prezentację multimedialną
z 10 pytaniami, które dotyczyły Świąt Wielkanocnych (oczywiście prezentacja w
języku angielskim). Quiz również podzieliłam na dwie części.
Uczniowie odpowiadali na pytania podnosząc
do góry wydrukowane pisanki z oznaczeniami A, B lub C
3. ZADANIE 3 – Colouring the eggs 1
Drużyny otrzymały kartę pracy, na której
umieszczono 8 pisanek. Dostali również instrukcję w języku angielskim, które
jajka i w jaki sposób muszą pokolorować.
Wygrywa ten zespół, który wykona zadanie
bezbłędnie i jako pierwszy.
Zadanie podzielone na dwie części.
4. ZADANIE 4
- Puzzle 1
Uczniowie otrzymują pocięty tekst dotyczący
Wielkanocy. W ciągu 5 minut, muszą ułożyć go w spójny i logiczny sposób.
Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona zadanie poprawnie.
(Tekst w załączeniu, ale oczywiście można
wybrać jakikolwiek chcemy)
5. ZADANIE 5 – Easter
Crossword 2
Tak jak w zadaniu 1. Tym razem rozwiązują
hasła pionowe.
6. ZADANIE 6 – Colouring
the eggs 2
Druga część zadanie 3.
7. ZADANIE 7 – Puzzle 2
Drużyny otrzymały pocięte karteczki, na
których zamieściłam dni Wielkiego Tygodnia oraz ich zwyczajowe nazwy w języku
angielskim. Zwyciężał ten zespół, który najszybciej i oczywiście poprawnie
dopasował określenia do dni.
Nie jest to zadanie łatwe, ale ja z moimi
dzieciakami robiłam to na jednej z
wcześniejszych zajęć.
8. ZADANIE 8 – Easter
Quiz 2
Druga część zadania 2.
9. ZADANIE 9 – Easter
greetings
Uczniowie otrzymują kartę pracy z tekstem
życzeń wielkanocnych. Usunęłam z nich kilka wyrazów i umieściłam je na osobnych
karteczkach. Drużyny uzupełniają treść odpowiednimi słowami. Tutaj można też
dać dzieciakom więcej słów, niż potrzebują, żeby była większa zabawa.
OCENIANIE:
Drużyny
otrzymują po punkcie za najszybsze poprawne wykonanie zadania. Uznałam, że może
być tylko jedna zwycięska grupa, więc musicie pomyśleć nad jakąś ewentualną
dogrywką.
Jak
wspomniałam w opisie zabawy, punkty zaznaczane są na obrazku poprzez
kolorowanie wskazanych w instrukcjach pisanek.
Instrukcje
umieściłam na małych karteczkach, które uczniowie losowali po zwycięstwie w
danej konkurencji.
Na
koniec dałam im chwilę na pomalowanie pisanek (które znaleźli dzięki pisemnym
instrukcjom) i drużyna, która uzbierała ich najwięcej wygrywała.
W
nagrodę kupiłam im paczuszkę czekoladowych jajeczek.
A oto kilka zdjęć z moich zajęć:
Autorka scenariusza: Justyna
Magnus-Żelazko, nauczycielka j. angielskiego
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz