wtorek, 11 kwietnia 2017

LANGUAGE EGG HUNT



Grę przygotowałam dla moich gimnazjalistów, ponieważ uznałam, że i ja i oni mamy dość wiecznie powielanych ‘worksheetów’ z różnych wydawnictw. Lekcję oparłam na rywalizacji, ale również możliwości pracy w grupie.
Treści można zmieniać dowolnie, tak aby dopasować je do poziomu uczniów, z którymi zabawę chcecie przeprowadzić.

OPIS ZABAWY:
1.       Uczniów dzielimy na mniejsze grupy (proponuję maksymalnie 4 osoby w drużynie, żeby opanować chaos J )
2.       Każda grupa otrzymuje kartę punktacji. Nie jest to typowa karta, ponieważ wykorzystałam tutaj obrazek do kolorowania, na którym ukryte są pisanki.
3.       Do karty punktów przygotowałam krótkie opisy położenia danego jajka. Dlaczego? O tym za chwilę.
4.       Zwycięża ta drużyna, która uzyska najwięcej punktów, czyli na swoim obrazku będzie miała najwięcej pokolorowanych pisanek.

MATERIAŁY:
Karty pracy (w załączeniu), kredki, kolorowy papier

ETAPY ZABAWY:
1.       ZADANIE 1Easter Crossword 1

Drużyny otrzymują kopię krzyżówki wielkanocnej. Są tam oczywiście hasła DOWN i ACROSS. W tej części rozgrywki uczniowie uzupełniają jedynie hasła ACROSS. Oczywiście możecie przygotować dwie krzyżówki i w kolejnym etapie przedstawić inną.
Zadanie zwycięża drużyna, która jako pierwsza uzupełni krzyżówkę poprawnie.


2.       ZADANIE 2Easter Quiz 1

Tu wykorzystałam prezentację multimedialną z 10 pytaniami, które dotyczyły Świąt Wielkanocnych (oczywiście prezentacja w języku angielskim). Quiz również podzieliłam na dwie części.
Uczniowie odpowiadali na pytania podnosząc do góry wydrukowane pisanki z oznaczeniami A, B lub C


3.       ZADANIE 3Colouring the eggs 1

Drużyny otrzymały kartę pracy, na której umieszczono 8 pisanek. Dostali również instrukcję w języku angielskim, które jajka i w jaki sposób muszą pokolorować.
Wygrywa ten zespół, który wykona zadanie bezbłędnie i jako pierwszy.
Zadanie podzielone na dwie części.


4.       ZADANIE 4  - Puzzle 1

Uczniowie otrzymują pocięty tekst dotyczący Wielkanocy. W ciągu 5 minut, muszą ułożyć go w spójny i logiczny sposób. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona zadanie poprawnie.
(Tekst w załączeniu, ale oczywiście można wybrać jakikolwiek chcemy)


5.       ZADANIE 5Easter Crossword 2

Tak jak w zadaniu 1. Tym razem rozwiązują hasła pionowe.

6.       ZADANIE 6Colouring the eggs 2

Druga część zadanie 3.

7.       ZADANIE 7Puzzle 2

Drużyny otrzymały pocięte karteczki, na których zamieściłam dni Wielkiego Tygodnia oraz ich zwyczajowe nazwy w języku angielskim. Zwyciężał ten zespół, który najszybciej i oczywiście poprawnie dopasował określenia do dni.
Nie jest to zadanie łatwe, ale ja z moimi dzieciakami  robiłam to na jednej z wcześniejszych zajęć.

8.       ZADANIE 8Easter Quiz 2

Druga część zadania 2.

9.       ZADANIE 9Easter greetings

Uczniowie otrzymują kartę pracy z tekstem życzeń wielkanocnych. Usunęłam z nich kilka wyrazów i umieściłam je na osobnych karteczkach. Drużyny uzupełniają treść odpowiednimi słowami. Tutaj można też dać dzieciakom więcej słów, niż potrzebują, żeby była większa zabawa.


OCENIANIE:

Drużyny otrzymują po punkcie za najszybsze poprawne wykonanie zadania. Uznałam, że może być tylko jedna zwycięska grupa, więc musicie pomyśleć nad jakąś ewentualną dogrywką.
Jak wspomniałam w opisie zabawy, punkty zaznaczane są na obrazku poprzez kolorowanie wskazanych w instrukcjach pisanek.
Instrukcje umieściłam na małych karteczkach, które uczniowie losowali po zwycięstwie w danej konkurencji.
Na koniec dałam im chwilę na pomalowanie pisanek (które znaleźli dzięki pisemnym instrukcjom) i drużyna, która uzbierała ich najwięcej wygrywała.
W nagrodę kupiłam im paczuszkę czekoladowych jajeczek.


 A oto kilka zdjęć z moich zajęć:











 Autorka scenariusza: Justyna Magnus-Żelazko, nauczycielka j. angielskiego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz