czwartek, 18 maja 2017

Atrakcyjność turystyczna krajów anglojęzycznych. Kultura i tradycja (Wielka Brytania, Australia, USA, Kanada, Irlandia, Nowa Zelandia, Fidżi i Malta)



Cel główny:
- wykorzystanie w pełni dostępnych w szkole pomocy dydaktycznych i bazy szkoły, w tym narzędzi multimedialnych,
- efektywne wykorzystanie czasu zajęć lekcyjnych i utrwalenie materiału w szkole,
- utrwalenie wiadomości o krajach anglojęzycznych,
- utrwalenie słownictwa z zakresu kultury, tradycji oraz atrakcyjności turystycznej krajów anglojęzycznych.

Cele operacyjne:
a)       Cele cywilizacyjno – kulturowe:
- utrwalenie teoretycznej wiedzy i słownictwa z zakresu kultury, tradycji i turystyki krajów anglojęzycznych
       b)    Cele językowe:
                - rozwijanie umiejętności inicjowania i przeprowadzania rozmowy na dany temat
                - wdrażanie uczniów do pracy zespołowej, w parach/grupach i do aktywnej postawy na       zajęciach
                - rozwijanie umiejętności dłuższej prezentacji.

POMOCE, MATERIAŁY, ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karty pracy
- mapa świata
- mapy poszczególnych państw krajów anglojęzycznych
- prezentacje multimedialne
- przygotowanie wcześniej informacji na temat kultury, tradycji i atrakcyjności turystycznej krajów anglojęzycznych

TECHNIKI PRACY LEKCYJNEJ:
- praca samodzielna
- praca grupowa
- prezentacja materiału wizualnego

UMIEJĘTNOŚCI PODLEGAJĄCE OBSERWACJI:
a)       Uczeń opanował słownictwo przewidziane na lekcji,
b)      Uczeń opanował słownictwo i struktury gramatyczne przewidziane na dany poziom,
c)       Uczeń bierze aktywny udział w lekcji i potrafi skoncentrować się na wykonywanym zadaniu,
d)      Uczeń opanował treści dotyczące atrakcyjności turystycznej omawianych regionów geograficznych,
e)      Uczeń potrafi samodzielnie przygotować prezentację z użyciem ćwiczonych struktur gramatyczno – leksykalnych.

PRZEBIEG LEKCJI:
2.       Podanie tematu zajęć.
3.       Wskazanie krajów anglojęzycznych na mapie.






4.       Część główna lekcji:
- przedstawienie informacji na temat kultury, tradycji i atrakcyjności krajów anglojęzycznych
- prezentacje multimedialne tych państw




- krótka dyskusja na temat kultury, tradycji, świąt i miejsc atrakcji turystycznych
- uzupełnienie kart pracy
 Podsumowanie zajęć:
Uczniowie pracują w parach/grupach. Każda para/grupa dostaje określony kraj/kraje.    Nauczyciel wykłada materiały oraz pomoce wizualne (zdjęcia). Zadaniem uczniów jest dopasowanie odpowiednich symboli do danego kraju oraz przedstawienie końcowych rezultatów.










6.       Podanie pracy domowej

7.       Ocena aktywności i pracy uczniów.
8.       Wykonanie utworu po angielsku  w wykonaniu klasy/wybranych uczniów 


Autorki: 
T. Darulewska, nauczycielka geografii, 
A. Lange, nauczycielka j. angielskiego i hiszpańskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz