Uczniowie
klas drugich gimnazjum, na zajęciach dodatkowych, przygotowali pomoce
dydaktyczne do tematu, który sprawia duże trudności niektórym uczniom.
Na dużych
plakatach formatu A1 uczniowie umieszczali wzór najpopularniejszych soli, do
różnych ‘kieszonek’ plakatu wkładali informacje potrzebne do poprawnego zapisu
równania reakcji otrzymywania soli.
W innych
kieszonkach zostały umieszczone informacje na temat własności i zastosowania
tych soli.
Czas
przygotowania: 2 razy 45 minut
Prace
uczniów można zobaczyć na poniższych zdjęciach.
Plakaty
zostały powieszone w różnych miejscach pracowni chemicznej i były wielokrotnie
wykorzystywane przez klasy drugie na lekcjach chemii, gdy uczniowie
rozwiązywali zadania dotyczące soli. Uczeń, który nie pamiętał wzoru potrzebnej
substancji, mógł skorzystać z podpowiedzi ukrytych w lapbookach.
Po
zakończeniu realizacji działu Sole, plakaty zostały zaprezentowane na
korytarzach szkoły podczas Festiwalu Projektu.
Autorka: Izabela Deszcz, nauczycielka chemii
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz