poniedziałek, 22 maja 2017

CHEMICZNE TABLICE i LAPBOOKI




Uczniowie klas drugich gimnazjum, na zajęciach dodatkowych, przygotowali pomoce dydaktyczne do tematu, który sprawia duże trudności niektórym uczniom. 

Na dużych plakatach formatu A1 uczniowie umieszczali wzór najpopularniejszych soli, do różnych ‘kieszonek’ plakatu wkładali informacje potrzebne do poprawnego zapisu równania reakcji otrzymywania soli.








W innych kieszonkach zostały umieszczone informacje na temat własności i zastosowania tych soli.

Czas przygotowania: 2 razy 45 minut

Prace uczniów można zobaczyć na poniższych zdjęciach.










Plakaty zostały powieszone w różnych miejscach pracowni chemicznej i były wielokrotnie wykorzystywane przez klasy drugie na lekcjach chemii, gdy uczniowie rozwiązywali zadania dotyczące soli. Uczeń, który nie pamiętał wzoru potrzebnej substancji, mógł skorzystać z podpowiedzi ukrytych w lapbookach.


Po zakończeniu realizacji działu Sole, plakaty zostały zaprezentowane na korytarzach szkoły podczas Festiwalu Projektu.

Autorka: Izabela Deszcz, nauczycielka chemii


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz