wtorek, 23 maja 2017

Planszówki drogą do skutecznego powtórzenia



Nie trzeba chyba przekonywać, że powtórzenie, które angażuje ucznia i wyzwala w nim pokłady kreatywności, jest bardzo skuteczne, a przy tym przyjemne.

Pod koniec zeszłego roku szkolnego, gdy przyszedł czas podsumowania tego, czego nauczyliśmy się w ciągu roku, zaproponowałam uczniom stworzenie gier do konkretnych działów tematycznych. Pracowali w grupach trzy- i czteroosobowych, zdecydowali się, którymi tematami się zajmą, a następnie przygotowali wspólnie formę gry. Stworzyli więc bardzo rozmaite gry.







Te gry przysłużyły się innym klasom i są nadal w użyciu. Natomiast ja stosuję jeszcze więcej zabaw kreatywnych, gdyż widzę, jak zmieniają nastawienie uczniów do idei powtarzania i utrwalania materiału.

Autorka: Ilona Bartoszek, nauczycielka j. angielskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz