Nie trzeba
chyba przekonywać, że powtórzenie, które angażuje ucznia i wyzwala w nim
pokłady kreatywności, jest bardzo skuteczne, a przy tym przyjemne.
Pod koniec
zeszłego roku szkolnego, gdy przyszedł czas podsumowania tego, czego
nauczyliśmy się w ciągu roku, zaproponowałam uczniom stworzenie gier do
konkretnych działów tematycznych. Pracowali w grupach trzy- i czteroosobowych,
zdecydowali się, którymi tematami się zajmą, a następnie przygotowali wspólnie
formę gry. Stworzyli więc bardzo rozmaite gry.
Te gry przysłużyły się innym klasom i są nadal w użyciu. Natomiast ja stosuję jeszcze więcej zabaw kreatywnych, gdyż widzę, jak zmieniają nastawienie uczniów do idei powtarzania i utrwalania materiału.
Autorka: Ilona Bartoszek, nauczycielka j. angielskiego
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz