wtorek, 28 listopada 2017

Winda inspiracją do zajęć z opisywania i relacjonowania po angielsku



Krótkometrażowe filmy stanowią źródło wielu pomysłów na przeprowadzenie zajęć na których można ćwiczyć mówienie czy pisanie. Jednym z takich filmów, który wykorzystałam na lekcji, jest film krótkometrażowy (3:37) „The Elevator” (Grega Gilena)

Wstęp
Czas: 5 minut
Wprowadzenie do tematu. Wyjaśnienie czekających nas zadań. Podział na grupy dwu- i/lub trzyosobowe.

Zadanie pierwsze
Czas: 4 minuty
Grupa uczniów zwróconych w stronę ekranu ma za zadanie obejrzeć w skupieniu czterominutowy film pt. „The Elevator”. Mają zwracać uwagę na wszystkie szczegóły.

Zadanie drugie
Czas: 8 minut
Uczniowie-widzowie opowiadają po angielsku historię obejrzaną przed chwilą swoim partnerom w grupie. Ci z kolei robią notatki i dopytują o szczegóły, wspólnie zastanawiają się nad odpowiednimi sformułowaniami potrzebnymi w tej opowieści takimi jak:
Take the elevator, passengers, coughing, sneezing, enter, swine flu, weight, limit, pounds, calculate, estimate 

Zadanie trzecie
Czas: 10 minut
Uczniowie spisują w swoich grupach opowieść o człowieku w windzie, relacjonując szczegółowo przebieg wydarzeń.

Zadanie czwarte:
Czas: 10 minut
Swoją spisaną opowieść każda z grup przekazuje innej grupie do sprawdzenia pod kątem
Ortografii, słownictwa, dbałości o szczegóły i poprawność gramatyczną. Każda grupa sprawdzająca proponuje ocenę.

Zadanie piąte:
Czas: 5 minut
Podsumowanie - Pytania kontrolne dotyczące szczegółów dostrzeżonych w filmie. Dyskusja na tematy związane z windami– lęki niektórych przed korzystaniem z wind, tłok, awarie itp.






Przygotowała: Ilona Bartoszek, nauczycielka języka angielskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz