Cele:
uporządkowanie i utrwalenie wiedzy dotyczącej metod otrzymywania soli
Przygotowałam
laminowane materiały do wielokrotnego wykorzystania oraz karty pracy z metodami
otrzymywania soli.
Były to
kwadraciki, na których podany jest wzór soli oraz wzory substancji, które są
potrzebne do otrzymywania tych soli.
Sól jest dwukolorowa, część zielona odnosi
się do zasadowego charakteru soli, a część czerwona do kwasowego. Substancje
potrzebne do otrzymywania soli pochodzące od części kwasowej są czerwone, a od
części zasadowej – zielone.
Czas: 30
minut
Podział
uczniów na grupy dwuosobowe. Uczniowie porządkują kwadraciki i układają
równania reakcji.
W wykonaniu zadania pomaga im karta pracy. Po sprawdzeniu
poprawności wykonanego zadania uczniowie zapisują równania reakcji w kartach
pracy i uzupełniają współczynniki.
Autorka: Izabela Deszcz, nauczycielka chemii
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz