Bazując na dobrze dzieciom znanej bajce rysunkowej stworzyłem zajęcia, które koncentrowały się wokół świata emocji.
Wstęp
Czas: 5 minut
Wyjaśnienie terminu psychologia – nauka zajmująca się
procesami psychicznymi, badająca motywacje ludzkich zachowań. Rozmowa o tym, co
może dać nam wiedza psychologiczna.
Zadanie pierwsze
Czas 8 minut
Podział na grupy. Zadaniem każdej z
nich jest omówienie znaczenie określonej emocji. Jaką rolę odgrywa w filmie i w
życiu?
Radość -
Strach -
Odraza -
Gniew -
Smutek -
Zadanie drugie – teatralne
Czas: 12 minut
Grupy mają przedstawić w dowolnej formie (plakatu,
scenki...), co mogłoby się stać, gdyby w naszym życiu całkowicie dominowała
jedna z emocji. Cel – zwrócenie uwagi na zasadę równowagi, docenienie
złożoności życia uczuciowego.
Zadanie trzecie
Czas: 20 minut
Praca indywidualna, stworzenie notatki.
Jakie inne filmy/książki pokazują pozytywną rolę uczuć? Jakie emocje pomagają
bohaterom?
Zadanie domowe: twórcy filmu zdecydowali się na pięć
emocji. Stwórz kolejną postać – Narysuj
ją i określ jej zadania.
Autor: dr Piotr Szwed, nauczyciel j. polskiego i WOK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz