piątek, 29 grudnia 2017

Po co nam emocje? Interpretacja filmu filmu animowanego W głowie się nie mieści (zajęcia dla uczniów 6 klasy szkoły podstawowej)



Bazując na dobrze dzieciom znanej bajce rysunkowej stworzyłem zajęcia, które koncentrowały się wokół świata emocji. 

Wstęp
Czas: 5 minut
Wyjaśnienie terminu psychologia – nauka zajmująca się procesami psychicznymi, badająca motywacje ludzkich zachowań. Rozmowa o tym, co może dać nam wiedza psychologiczna.

Zadanie pierwsze
Czas 8 minut


Podział na grupy. Zadaniem każdej z nich jest omówienie znaczenie określonej emocji. Jaką rolę odgrywa w filmie i w życiu?

Radość -

Strach -

Odraza -

Gniew -

Smutek -

Zadanie drugie – teatralne
Czas:  12 minut

Grupy mają przedstawić w dowolnej formie (plakatu, scenki...), co mogłoby się stać, gdyby w naszym życiu całkowicie dominowała jedna z emocji. Cel – zwrócenie uwagi na zasadę równowagi, docenienie złożoności życia uczuciowego.

Zadanie trzecie
Czas: 20 minut
Praca indywidualna, stworzenie notatki. Jakie inne filmy/książki pokazują pozytywną rolę uczuć? Jakie emocje pomagają bohaterom?

Zadanie domowe: twórcy filmu zdecydowali się na pięć emocji. Stwórz kolejną postać –  Narysuj ją i określ jej zadania.

Autor: dr Piotr Szwed, nauczyciel j. polskiego i WOK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz