czwartek, 25 stycznia 2018

The history of English - zajęcia dla liceum



Temat: The history of English
Cel:
·         Wprowadzenie metody ‘flipped classroom’
·         Zapoznanie się z historią języka angielskiego oraz jego ewolucją przez wieki,
·         Poznanie etymologii powszechnie używanych słów angielskich,
·         Poszerzenie wiedzy kulturowej państw anglojęzycznych.
Pomoce naukowe:
·         Materiały udostępnione uczniom przed planowaną lekcją,
·         Karty pracy,
·         Komputer, rzutnik, dostęp do internetu,
·         Urządzenia multimedialne dla uczniów (telefon, tablet);
Wykorzystane metody pracy:
·         Praca samodzielna (w domu, przed zajęciami)
·         Praca w parach (na zajęciach)
·         Praca grupowa (po zajęciach, przygotowanie projektu)
Grupa: B1+
Wiek uczniów: 15+

Przebieg zajęć:
UWAGA! Jeżeli uczniowie pracują metodą flipped classroom po raz pierwszy, nauczyciel powinien zapoznać ich z zasadami tej techniki oraz wyjaśnić jaki ma cel.
1.       Na zajęciach poprzedzających daną lekcję, nauczyciel przekazuje uczniom pakiet materiałów niezbędnych do przygotowania się na właściwe zajęcia. W przypadku tej lekcji są to:
·         Film przygotowany przez nauczyciela oraz zestaw pytań z nim związanych (ja wykorzystałam serwis www.edpuzzle.com ). Klip przedstawia w prosty i zabawny sposób historię języka angielskiego oraz zmiany jakie w nim zachodziły w ciągu stuleci.

·         Quiz, a raczej zabawa sprawdzająca jak dobrze uczniowie znają język angielski oraz czy potrafią kojarzyć fakty i logicznie myśleć. Quiz został zamieszczony na platformie www.quizziz.com i dotyczył staroangielskich słów, które nadal funkcjonują w języku w nieco innych formach.
·         Linki do stron z ciekawostkami dotyczącymi języka angielskiego:  https://www.englishclub.com/what-is-english/  oraz

2.       Podczas kolejnych zajęć uczniowie wykonują następujące zadania oparte na otrzymanych materiałach:
a)       Powitanie (ok. 3 min.)
b)      Praca w parach – uczniowie otrzymują krzyżówkę w języku angielskim, drużyna, która jako pierwsza odgadnie hasło otrzymuje punkty bonusowe, które będzie miała możliwość wykorzystania podczas realizacji ostatniego zadania (ok. 15 min.)
c)       Praca w parach – uczniowie rozwiązują interaktywny quiz na platformie Kahoot!. W tej części zajęć niezbędne jest wykorzystanie urządzeń multimedialnych (ok. 20 min.)
d)      Praca w grupach – uczniowie dzielą się na 4-osobowe grupy; ich zadaniem jest przygotowanie planu działania do wykonania zadania domowego. Zadaniem grup jest przygotowanie plakatów, które w sposób prosty, zabawny i przejrzysty ukażą historię języka angielskiego. Plakaty zostaną udostępnione uczniom innych klas. Na wykonanie tego zadania uczniowie otrzymują 2 tygodnie. W tym czasie nauczyciel odgrywa rolę konsultanta. (ok. 5 min.)
e)      Pożegnanie 








Autorka: J. Magnus-Żelazko, nauczycielka j. angielskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz