W
dobie Internetu i technologii bardzo łatwo zostać sławnym. Jednak czy jest to
jednoznaczne z osiągnięciem sukcesu? W tym zadaniu uczniowie zdali sobie sprawę
jak wiele czynników decyduje o naszym życiu i o tym, czy odniesiemy sukces.
Zmotywowało ich do pomyślenia o sobie samych.
Zadanie było dwuetapowe.
Wiek:
13+
Sposób
pracy: w grupach i indywidualnie
Zadanie
1 – 20 min
Najpierw
uczniowie pracowali w kilkuosobowych grupach i zastanawiali się co wpływa na
osiągnięcie sukcesu przez osoby sławne. Cechy charakteru, okoliczności, talent,
ciężka praca, marzenia. Każda grupa dyskutowała o innej profesji: aktor,
sportowiec, naukowiec, dziennikarz.
Zadanie
2 – 2dni
Etap
drugi to praca indywidualna. Uczeń wybiera znaną postać, zbiera o niej
informacje, przygotowuje gadżety potrzebne do zaprezentowania postaci na lekcji.
W czasie prezentacji uczeń wciela się w wybraną postać, ale nie mówi kim jest.
Opowiada o tym jaką drogą doszedł do sławy i sukcesu. Pozostali uczestnicy
odgadują postać.
Autorka: Daria Zawiasa, nauczycielka j. angielskiego i łaciny
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz