wtorek, 12 grudnia 2017

Lekcja powtórzeniowa - j. niemiecki w 4 i 5 klasie



Lekcja została przeprowadzona w oparciu o książkę do języka niemieckiego „Wir smart” w klasach 4 i 5 SP.
Klasa została podzielona na trzyosobowe grupy, które miały ze sobą współpracować. Lekcja odbywała się w auli szkolnej po to, żeby uczniowie mieli odpowiednią ilość miejsca do wykonywania wszystkich zadań i nie przeszkadzali sobie wzajemnie. Uczniowie sami decydowali, które zadania chcą wykonać, a które opuścić, mogli korzystać z książek, zeszytów lub pomocy nauczyciela, który dyskretnie starał się towarzyszyć i wspierać swoich podopiecznych oraz rozwiewać ich wątpliwości.
Materiał składa się z 7 stacji.

STACJA 1 - RODZAJNIKI
Pomoce:
cztery kartony – niebieski, zielony, czerwony i żółty oraz rzeczowniki na osobnych karteczkach bez rodzajników
Zadanie:
Dopasuj słowa do odpowiednich rodzajników (niebieski karton – der, czerwony – die, zielony – das, żółty – liczba mnoga).



STACJA 2 – DIALOGI
Pomoce:
1. kartki z pociętymi nazwami członków rodziny (karteczki żółte) oraz zawodami (karteczki niebieskie)
2.  przykładowy dialog
- Was ist dein Vater von Beruf?
- Er ist Architekt von Beruf.

Zadanie (do wykonania w parach):
Każda osoba z pary losuje po jednej karteczce z koloru. Waszym zadaniem jest utworzenie dialogów, jak podano w przykładzie. Proszę o zbudowanie 4 takich dialogów.

STACJA 3 – SYLABY
Pomoce:
Proste zdania pocięte na osobnych kartonikach do wylosowania.

Zadanie (do wykonania w parach lub małych grupkach):
Jedna osoba z grupy losuje zdanie i czyta je na głos. Inne osoby podskakują tle razy, ile w tym zdaniu jest sylab. W razie potrzeby czytający może powtórzyć zdanie kilkukrotnie. Proszę o przeczytanie co najmniej 3 zdań.

STACJA 4 – MOJA RODZINA
Pomoce:
Tekst z lukami dotyczący rodziny

Zadanie:
Uzupełnij brakujące informacje w tekście wpisując dane swojej rodziny.

STACJA 5 – PYTANIE – ODPOWIEDŹ
Pomoce:
Karteczki  z wydrukowanymi pytaniami i pomieszanymi odpowiedziami.

Zadanie:
Dopasuj odpowiedzi do pytań. Pasujące litery wpisz do drugiej kolumny. Sprawdź poprawność rozwiązania z kluczem.

STACJA 6 – KALAMBURY
Pomoce:
karteczki z nazwami zawodów

Zadanie (do wykonania w parach lub małych grupkach):
Jedna osoba losuje karteczkę z nazwą zawodu, stara się pantomimicznie go przedstawić, pozostałe osoby zgadują (po niemiecku), kto to jest.


STACJA 7 – DRZEWO GENEALOGICZNE
Pomoce:
kartki A4 z wydrukowanymi postaciami - członkami rodziny (babcie, dziadkowie, dzieci, rodzice, wujek, ciocia), karteczki z imionami, wiekiem, zawodami; na osobnej kartce znajduje się tekst o rodzinie, wg którego uczniowie tworzą na podłodze duże drzewo genealogiczne

Zadanie:
Na podstawie opisu ułóż drzewo genealogiczne. Odpowiednio przypisz imiona, zawody i wiek poszczególnym osobom.


Opis stacji





Autorka: M. Polakowska-Siwek, nauczycielka j. niemieckiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz