środa, 13 grudnia 2017

Projekt matematyczny z angielskim - Historia Szyfrów



Wraz z Iloną Bartoszek zrobiłyśmy projekt matematyczno-angielski. Przygotowałam zestaw tematów, spośród których uczniowie wybierali te, którymi chcieliby się zająć. Lista tematów:
1) Zastosowanie matematyki w szyfrowaniu i łamaniu szyfrów
2) Kosmos-chaos czy porządek.
3) Matematyka a piękno.
4) W świecie liczb, czy liczby opisują nasz świat, czy są liczby, których jeszcze nie znamy?
5) Matematyka w muzyce.
6) Wielokąty foremne w przyrodzie.
7) Symetrie w przyrodzie, architekturze i sztuce.
8)Zbieranie, opracowywanie i prezentacja danych liczbowych (organizacja czasu wolnego, nawyki żywnościowe, korzystanie z Internetu, telefonu itp. )
9) Matematyka w obrazach Eschera.
10)Tajemnice ukryte w sklejonym pasku papieru. Wstęga Mobiusa.

Uczniowie opracowywali dane zagadnienie. Służyłam im  pomocą merytoryczną. Uczniowie pracowali pojedynczo lub w parach. W czasie pracy jednak konsultowali się wzajemnie, inspirując się do różnych pomysłów.  Ich praca była twórcza, widziałam to w czasie pracy nad projektami jak również w czasie prezentacji. Bo efektem finalnym było zaprojektowanie wyników swojej pracy przed klasą w języku angielskim. Uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne. W przygotowaniu prezentacji nieocenioną pomocą służyła nauczycielka języka angielskiego Ilona Bartoszek.
Uczniowie biorący udział w projekcie: Jędrzej Lipowski, Tymoteusz Gryszkalis, Zuzanna Cytryniak, Joanna Karasińska, Zuzanna Kozub, Jarosław Kozioł, Amanda Neuman, Mateusz Mrówczyński. Oprócz prezentacji multimedialnych uczniowie w swoich prezentacjach wykorzystywali pomoce naukowe. Na przykład uczniowie prowadząc zajęcia o wstędze Mobiusa , pracowali z wykonywanym z papieru przez uczestników wstęgami.
Prezentacja projektu odbywała się na lekcjach języka angielskiego w czerwcu 2017 wobec uczniów grup językowych. Trójka uczniów zaprezentowała swoje projekty przed całą klasą we wrześniu 2017 roku na godzinach wychowawczych.


Kolejnym zadaniem zrealizowanym w ramach projektu było zorganizowanie warsztatów edukacyjnych dla  grupy uczniów z Zespołu Szkół Zawodowych w Ozorkowie wraz z opiekunem – panią Beatą Sobczak-Gieragą. Warsztaty odbyły się 29 listopada 2017 roku. Goście wzięli udział w warsztatach edukacyjnych zorganizowanych przez uczestników projektu POWER SE „Pracownia Innowacji i Przedsiębiorczości” w naszej szkole. W pierwszej części spotkania swoje matematyczne tematy przedstawili: Amanda Neuman i Mateusz Mrówczyński „Wstęga Möbiusa” oraz Jędrzej Lipowski „Historia szyfrów” (uczniowie klasy 3C Salezjańskiego Gimnazjum).  Obie prezentacje przedstawione w języku angielskim spotkały się z dużym zainteresowaniem gości, którzy zadawali pytania i brali udział w dyskusji. Nauczyciele z Zespołu Szkół Zawodowych w Ozorkowie, podobnie jak i nasi nauczyciele, odbyli zagraniczne szkolenia w ramach programu POWER SE. Nasza znajomość zaczęła się od poznania na Malcie pani Magdaleny Walczak, nauczycielki języka angielskiego w ZSZ w Ozorkowie.
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz