wtorek, 26 grudnia 2017

Poznajemy mity o powstaniu gwiazdozbiorów - zastosowanie przenośnego planetarium

Potrafimy łączyć dziedziny tak od siebie odległe, że aż trudno uwierzyć!

Cele:
- poszerzenie wiedzy o wierzeniach starożytnych Greków.
- uczeń pozna położenie wybranych gwiazdozbiorów

MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: Mitologia J. Parandowski (ksero), przenośne planetarium,





PRZEBIEG LEKCJI:
1. Odczytanie fragmentu ,,Mitologii” J. Parandowskiego o powstaniu gwiazdozbiorów (,,Dziwy niebieskie”).
2. Rozmowa. Przypomnienie poznanych mitów. Wyjaśnienie, dlaczego starożytni Grecy tworzyli te opowieści.
3. Praca w zespołach. Uczniowie przygotowują krótką scenkę dramatyczną, w której wyjaśnią pochodzenie nazwy wybranego gwiazdozbioru oraz opowiedzą związany z nim mit (np. o Wielkiej
Niedźwiedzicy, Wolarzu, Andromedzie).
4. Prezentacja scenek.
5. Obserwacja wybranych gwiazdozbiorów na "niebie" - przenośne planetarium.
6. Rozmowa o naukowych wyjaśnieniach powstania gwiazd. Szukanie odpowiedzi w encyklopedii.
9. Zachęcenie do przygotowania na następne zajęcia notatek z artykułów prasowych na temat rozwoju współczesnej wiedzy o kosmosie.



Opracował: dr Piotr Szwed, nauczyciel j. polskiego i WOK

Od Koordynatora: Oto jak działa nasze planetarium:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz